Jdi na obsah Jdi na menu

Kanada - Toronto 2008

19. 9. 2008

Obrazek

Z Kanady bez bodu

Ve čtrvtek 4.9.2008 se 19 odvážlivců pod mým vedením vydalo na dlouhoui cestu přes oceán. Cílem nám bylo kanadské Toronto. Vzhledem k bohatosti programu se bylo opravdu naco těšit. Už jen ta cesta byla velmi zajímavá a místy i s lehkým nádechem adrenalinové zábavy, to když nám na londýsnkém Heathrow oznámili po 6 hodinách čekání, že naše Jumbo (Boeing 747), které nás do vysněného cíle mělo dovézt, bude mít ještě hodinu kvůli technickým problémům hodinku zpoždění. Nakonec jsme ale cestu zvládli a po 28 hodinách se dostali to Toronta.

Ubytováni jsme byli kousek od Orangevillu na hokejovém ranči. K dispozici jsme měli dva pokoje po 10 postýlkách. Během několika málo minut jsme byli ubytováni a netrvalo dlouho a po náročném cestování jsme se ponořili do krátkého spánku. Spánek byla vlastně jediná věc, které se nám pořád jaksi nedostávalo, kdoby taky chodil spát, když je na dovolené.

První den našeho pobytu byl zahájen velkou snídaní, posilnění jsme naskočili, mnozí z nás poprvé, do sedel a vyjeli na koních prozkoumat místní krajinu. Někteří z nás neměli šťastnou ruku při výběru koně a tak se například stalo, že Havryho kůň byl tak hladový, a proto okruh, trvající normálně 30 - 45 minut se nám díky žravosti jeho oře protáhl minimálně o půl hodinky, což nám ale nijak nevadilo. Po obídku jsme se vydali směr hlavní město Ontaria, Toronto. Aniž bysme nějak váhali, vrhli jsme se rovnou do centra města, kde jsme nejprve prozkoumali místní pivovar Steam Whisle Pilsner. Ten se nám i díky českému sládkovi Marku Mikundovi velmi líbil, zvláště pak když jsme do sebe otočili pár korblíků zlatavého moku. Po osvěžení v pivovaře jsme jen naproti přes ulici zasedli k baseballovému zápasu MLB Toronta Blue Jays a Tampy Bay Rays. Pár jedinců tato hra zaujala, ale ostatní se nemohli dočkat konce. Pravda, hra ve které se čeká 10 minut na akci, která během dvou vteřin skončí, jen těžko oko hokejisty zaujme :)

Na sobotu jsme měli naplánovaný kanadský zábavní park Canada's Wonderland. Jako Alenky v říši divů jsme si připadali, když jsme zaplatili pouze vstupné a na atrakce chodili zdarma. Nutno dodat, 6e atrakce byli opravdu vynikající. Není tedy divu, že většina výletníků vydržela v arálu až do samého konce. Dostalo se ale i na návštěvu obrovského obchodního domu, kde se zejména naše polovičky cítili jako ryby ve vodě. A tak naše konta začala nezadržitelně krvácet...

Neděle by se dala shrnout do jediného výstižného slova, a to žranice. Nejprve jsme zavítali do Kitcheneru do kostela, abychom se zúčastnili spolu s našimi kanadskými přáteli jejich každonedělních setkání. Opravdu jsme byli všichni překvapeni, jakým způsobem se návštěva kostela dá udělat. Připadali jsme si jako na dobrém rokovém koncertě.. Plni zážitku jsme se pak jeli občerstvit do restaurace Manadrine, kde jsme strávili zbytek dne :) Za paušální poplatek se tam dá jíst celý den co hrdlo ráčí, od ovoce až po steaky. Jen stěži jsme se dokodrcali zpět na ranč :)

V pondělí pak nastala velká romantika na Niagarských vodopádech. Všem tento vodní živel vyrazil dech. Prohlídka byla pak ještě umocněna nadvakrát. Nejprve vyjížďkou lodí Maid of the Mist, kdy jsme se dostali po řece přímo pod vodopády a podruhé, když jsme naše zážitky šli zapít vinikajícím vínem.

Úterý a středa patřili mezi odpočinkové dny, vyjeli jsme na sever do Huntsvillu, kde na nás čekala luxusně vybavená chata a motorový člun. Dvoudenní radovánky spojené s vodními lyžemi, výřivkou, popíjením a volnou zábavou opravdu utekly rychle. Večer jsem stihli ještě oslavit narozeniny tří hráčů Skulls (Džonek, Sova a Fífa) a o půlnoci následovalo ještě překvapení pro Janču, která slavila narozeniny rovněž. Doufejme že se jí píseň v podání polonahých hráčů líbila. Po oslavách jsme se vydali zpět na ranč. Po příjezdu jsem si udělali první český večer, promítal se Vrchní, prchni! a pilo se pivo :)

Ve čtvrtek ráno proběhla naše druhá vyjížďka na koních, tentokráte ve svižnějším tepmu. Jako by již ráno kuchaři tušili jak se budeme cítít, připravili nám míchaná vajíčka :) Odpoledne po rekonvalscenci jsme vyjeli do Cambridge k prvnímu přátelskému zápasu, který se odehrál na dosti neobvyklém místě. Proti týmu SOS Hockey jsme nastoupili na ledovou polochu přímo uprostřed nákupního centra. Do tohoto zápasu jsem šli posíleni o hráče z Chlumětína. Ani tímto spojením se nám nepodařilo soupeře porazit, výsledek 5:6 nebyl nijak špatný. Náladu nám hned v kabině vylepšilo duo hráčů, které dlouhá léta působilo v NHL a to Todd Harvey (Edmonton Oilers, NY Rangers, San Jose Sharks, Dallas Stars) a Todd Hlusko (Pitsbugh Penguins, Washington Capitals, Calgary Flames). Kluci nás přišli pozdravit a ukázavt své tréninkové centrum.

V pátek jsme se ještě prošli parkem Forks Credit Provincial Park a pak odjeli na náš turnaj do Toronta. O turnaji se dozvíte více v sekci turnaje, nebo kliknutím zde. Zbylé dny jsme proložili prohlídkou CN Tower, Hockey Hall of Fame a utrácením peněz v obchodech a Čínské čtvrti..

V pondělí byl na programu už jen odjezd. Pevně věřím, že se všem naše společná dovolená líbila a že si dovezli spoustu zážitků a pěkných vzpomínek. A snad někdy v budoucnu něo podobného zopakujeme...